Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTekian, Ara
TitelMinority Students, Affirmative Action, and the Admission Process: A Survey of 15 Medical Schools.
QuelleIn: Academic Medicine, 73 (1998) 9, S.986-92Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2446
SchlagwörterAdmission Criteria; Admissions Officers; Affirmative Action; Allied Health Occupations Education; College Admission; Diversity (Student); Economically Disadvantaged; Educationally Disadvantaged; Higher Education; Medical Education; Medical Schools; Minority Groups; Professional Education; Surveys
AbstractSurvey of admission directors at 12 medical schools with the largest underrepresented minority (URM) populations found diversity in the makeup of admissions committees and weighting of quantitative and qualitative factors. Although no school gave URM status a specific weight, one added points to a diversity index used as a quantitative measure. Focus on economic and educational disadvantage is increasing. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Academic Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: