Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClark, David L.
TitelSearching for Authentic Leadership in University Graduate Programs and with Public School Colleagues.
QuelleIn: Journal for a Just and Caring Education, 4 (1998) 4, S.365-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1076-285X
SchlagwörterStellungnahme; Administrator Education; Bureaucracy; Collegiality; Educational Administration; Elementary Secondary Education; Higher Education; Leadership Responsibility; Management Development; Theory Practice Relationship
AbstractPreparing outstanding school leaders demands authenticity in preservice and inservice programs and in relationships with practitioners. Administrator educators must stress usable knowledge to counteract bureaucratic orthodoxies; promote nonorthodox findings adaptable to school settings; settle for individual findings, rather than complicated systems of findings; and responsibly interpret theoretical propositions and research findings. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for a Just and Caring Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: