Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMatthews, Peter; Holmes, J. Roger; Vickers, Paul; Coporaal, Bep
TitelAspects of the Reliability and Validity of School Inspection Judgements of Teaching Quality.
QuelleIn: Educational Research and Evaluation (An International Journal on Theory and Practice), 4 (1998) 2, S.167-88Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1380-3611
SchlagwörterEducational Quality; Elementary School Teachers; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Evaluators; Foreign Countries; Interrater Reliability; Secondary School Teachers; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation; United Kingdom (England)
AbstractThe reliability and validity of judgments of teaching quality made by independent inspectors in primary and secondary school classrooms in England were studied. Results with 173 pairs of observations by 100 inspectors show that two trained inspectors, independently observing the same lesson, are likely to identify the same strengths and weaknesses in the teaching. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Research and Evaluation (An International Journal on Theory and Practice)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: