Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enForlin, Peter; Forlin, Chris
TitelConstitutional and Legislative Framework for Inclusive Education in Australia.
QuelleIn: Australian Journal of Education, 42 (1998) 2, S.204-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
SchlagwörterStellungnahme; Court Litigation; Disabilities; Elementary Secondary Education; Equal Education; Foreign Countries; Inclusive Schools; Laws; Public Policy; Student Placement; Teacher Responsibility; Teacher Rights; Australia
AbstractArgues that in Australia, despite complex educational laws/policies, no legal mandate that ensures inclusive education exists. The legislative structure for education is outlined from a constitutional perspective; duties, rights, and responsibilities of teachers, specifically concerning inclusion of children with disabilities in the regular classroom, are discussed from a legal viewpoint; and court cases challenging regular class placement are reviewed. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: