Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChanlin, Lih-Juan
TitelThe Effects of Verbal Elaboration and Visual Elaboration on Student Learning.
QuelleIn: International Journal of Instructional Media, 24 (1997) 4, S.333-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-1815
SchlagwörterAnimation; Biotechnology; Cognitive Processes; College Students; Comprehension; Computer Graphics; Computer Uses in Education; Higher Education; Instructional Design; Instructional Effectiveness; Instructional Materials; Learning Strategies; Metaphors; Recall (Psychology); Tables (Data); Verbal Learning; Visual Aids
AbstractThis study examined: (1) the effectiveness of integrating verbal elaboration (metaphors) and different visual presentation strategies (still and animated graphics) in learning biotechnology concepts; (2) whether the use of verbal elaboration with different visual presentation strategies facilitates cognitive processes; and (3) how students employ verbal and visual elaboration to learn the materials. Subjects were 120 college students. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Instructional Media" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: