Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElliott, Charles E.; Dwyer, Francis M.
TitelEffect of Prior Knowledge and Varied Rehearsal Strategies on Student Achievement of Different Educational Objectives.
QuelleIn: International Journal of Instructional Media, 22 (1995) 4, S.341-51Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-1815
SchlagwörterAcademic Achievement; College Students; Educational Research; Higher Education; Learning Modules; Prior Learning; Teaching Methods; Visual Aids
AbstractA study of 132 university students in four treatment groups using instructional modules on the human heart found little interaction between prior knowledge and instructional treatment. The visuals-only group produced higher scores than others on each dependent measure. Concludes prior knowledge affects achievement but how it interacts with rehearsal techniques and visuals-use remains unclear. (Author/PEN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Instructional Media" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: