Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOchoa, Salvador Hector; Rivera, Bernadette; Ford, Laurie
TitelAn Investigation of School Psychology Training Pertaining to Bilingual Psycho-Educational Assessment of Primarily Hispanic Students: Twenty-five Years after Diana v. California.
QuelleIn: Journal of School Psychology, 35 (1997) 4, S.329-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4405
SchlagwörterBilingualism; Counselor Training; Evaluation Needs; Evaluation Problems; Hispanic Americans; Longitudinal Studies; Psychoeducational Methods; School Psychologists; Surveys
AbstractA survey of 1,507 school psychologists found that those who conduct bilingual psycho-educational assessment do not believe that they have received adequate training. Respondents identified only one program as having provided adequate training in all competencies identified. Indicates that the amount of training provided by the programs does not differ greatly across the 24 years examined. (MKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: