Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZuga, Karen F.
TitelAn Analysis of Technology Education in the United States Based upon an Historical Overview and Review of Contemporary Curriculum Research.
QuelleIn: International Journal of Technology and Design Education, 7 (1997) 3, S.203-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0957-7572
SchlagwörterCognitive Processes; Constructivism (Learning); Curriculum; Curriculum Research; Educational Research; History; Inclusive Schools; Industrial Arts; Integrated Curriculum; Resistance to Change; State of the Art Reviews; Technology Education
AbstractMainstream practice in industrial arts is a study of skills needed to perform a trade, rather than a study of the relationship of industry to society. This article provides an overview industrial arts curricula (1870-present) and a review of contemporary research, highlighting positivism, resistance to change, constructivism, curriculum integration, inclusiveness, and cognition. Contains 69 references. (PEN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Technology and Design Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: