Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavies, William D.; Kaplan, Tamar I.
TitelNative Speaker vs. L2 Learner Grammaticality Judgments.
QuelleIn: Applied Linguistics, 19 (1998) 2, S.183-203Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-6001
SchlagwörterCollege Students; Comparative Analysis; English; French; Grammatical Acceptability; Higher Education; Language Research; Linguistic Theory; Native Speakers; Oral Language; Protocol Analysis; Research Methodology; Research Problems; Second Language Learning
AbstractAn experiment compared group oral protocols of 37 native English-speaking subjects enrolled in a fourth-semester college French course making grammaticality judgments in English and French. Results indicate the subjects do not necessarily use the same strategies in rendering grammaticality judgments in first and second languages, casting doubt on theory based on data elicited through second-language (L2) judgments. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: