Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKiernan, Barbara; Gray, Shelley
TitelWord Learning in a Supported-Learning Context by Preschool Children with Specific Language Impairment.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 41 (1998) 1, S.161-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterCognitive Ability; Language Impairments; Learning Disabilities; Preschool Children; Preschool Education; Skill Development; Vocabulary Development; Vocabulary Skills; Word Recognition
AbstractWord learning in a supported-learning context is described for 30 preschoolers with specific learning impairment (SLI) and 30 controls. Daily production probes assessed number of words learned and daily posttest assessed comprehension of the words. A minority of children with SLI learned to produce significantly fewer words. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: