Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrody, Linda E.
TitelThe Talent Searches: A Catalyst for Change in Higher Education.
QuelleIn: Journal of Secondary Gifted Education, 9 (1998) 3, S.124-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-4610
SchlagwörterStellungnahme; Ability Identification; Academically Gifted; Acceleration (Education); College School Cooperation; Early Admission; Educational Policy; Higher Education; Secondary Education; Talent; Talent Identification; Teaching Models
AbstractExamines the effect of talent searches that use the Johns Hopkins model for highly gifted secondary students on the policies and practices of colleges and universities. Discusses implications for enhancing students' readiness for college and colleges' responses in the areas of admissions and financial aid, credits and placement, accelerated programs, honors programs, and early-entrance programs. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Secondary Gifted Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: