Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSteineger, Melissa
TitelClarion Call to Action.
QuelleIn: Northwest Education, 3 (1997) 1, S.10-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCluster Grouping; Educational Improvement; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Flexible Progression; Gifted; Minority Groups; Parent Grievances; Parent Participation; Parent School Relationship; Self Evaluation (Groups); Special Education; State Boards of Education; State Legislation; State School District Relationship; Teacher Education
AbstractBriefly describes Oregon's 1991 gifted education law; formal parent complaints alleging noncompliance by Portland and Salem-Keizer school districts; state department of education findings of noncompliance; and the steps taken to improve gifted education. Sidebars discuss tailoring teacher training to the community, and Northwest regional resources for designing programs for gifted students. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: