Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSkansgaard, Eric P.; Burns, G. Leonard
TitelComparison of DSM-IV ADHD Combined and Predominantly Inattention Types: Correspondence between Teacher Ratings and Direct Observation of Inattentive, Hyperactivity/Impulsivity, Slow Cognitive Tempo, Oppositional Defiant, and Overt Conduct Disorder Symptoms.
QuelleIn: Child & Family Behavior Therapy, 20 (1998) 1, S.1-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0731-7107
SchlagwörterAttention; Attention Deficit Disorders; Child Behavior; Classroom Observation Techniques; Comparative Analysis; Early Childhood Education; Kindergarten Children; Student Behavior; Teacher Rating Scale
AbstractExamines correspondence between teacher ratings and direct observations of 217 kindergartners. Observations of classroom behavior showed that Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD)-combined type children exhibited comparable inattention compared to ADHD-predominantly inattention type children. The former rated higher on hyperactivity/impulsivity and oppositional defiant disorder/overt conduct problems. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child & Family Behavior Therapy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: