Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFleener, M. Jayne; Dupree, Gloria Nan; Craven, Lary D.
TitelExploring and Changing Visions of Mathematics Teaching and Learning: What Do Students Think?
QuelleIn: Mathematics Teaching in the Middle School, 3 (1997) 1, S.40-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-0839
SchlagwörterChange Strategies; Classroom Environment; Classroom Techniques; Educational Change; Educational Improvement; Educational Objectives; Educational Philosophy; Futures (of Society); Junior High Schools; Mathematics Instruction; Middle Schools; Student Attitudes; Teaching Styles
AbstractStudents in mathematics classrooms were asked to select cartoons that best depicted their visions of typical and ideal mathematics classrooms. Many students picked the model of teacher as sage-on-the-stage as ideal. Students' views about teaching must be addressed to make changes in teaching approaches to prepare students for the 21st century. (PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Teaching in the Middle School" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: