Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCampbell, Julie
TitelThe Next Step: Parent Perspectives of Transition to Preschool of Children with Disabilities.
QuelleIn: Australian Journal of Early Childhood, 22 (1997) 3, S.30-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0312-5033
SchlagwörterExpectation; Inclusive Schools; Individualized Family Service Plans; Mainstreaming; Parent Attitudes; Preschool Education; School Readiness; Severe Disabilities; Student Adjustment; Transitional Programs
AbstractInterviewed parents and staff of Stepping Stones, a project to transition severely disabled children from home-based intervention program to preschool, to identify concerns and information needs. Found that parents were unsure about educational objectives for non-disabled children at the preschool and were therefore uncertain about what to expect for their children in spite of strong commitment to inclusive practice. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: