Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoca, Ana
TitelRetrospectives, Advances, and Current Needs in the Teaching of Spanish to United States Hispanic Bilingual Students.
QuelleIn: ADFL Bulletin, 29 (1997) 1, S.37-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0148-7639
SchlagwörterBilingual Students; College Second Language Programs; College Students; Departments; Educational Needs; Futures (of Society); Heritage Education; Higher Education; Hispanic Americans; Native Language Instruction; Second Language Instruction; Second Languages; Spanish
AbstractThe teaching of Spanish to Hispanic bilingual college students, viewed as a distinct field within language education, is growing. It calls for greater emphasis on planning, coordination, and integration of what has developed into an interdisciplinary research area that touches on both first and second language acquisition paradigms, bilingualism, approaches to teaching, and psycho-sociolinguistic issues. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ADFL Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: