Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcGarvey, Brian; Marriott, Stuart; Morgan, Valerie; Abbott, Lesley
TitelThe Role of the Core Subject Coordinator in Supporting Differentiation in Northern Ireland Primary Schools.
QuelleIn: School Leadership & Management, 17 (1997) 3, S.375-86Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-2434
SchlagwörterCoordinators; Curriculum Development; Departments; Elementary Education; Equal Education; Foreign Countries; Inservice Education; Instructional Leadership; Supervisors; United Kingdom (Northern Ireland)
AbstractSummarizes a study that surveyed core-subject coordinators in a sample of Northern Ireland primary schools regarding their specific curriculum-differentiation responsibilities and the difficulties experienced when trying to evaluate differentiation in practice. Inservice needs were also identified. Results showed that the coordinator's role is still developing and that success depends on principals' support. (12 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Leadership & Management" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: