Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTelem, Moshe
TitelThe School Computer Administrator's (New) Role Impact on Instruction Administration in a High-School--A Case Study.
QuelleIn: Computers & Education, 28 (1997) 4, S.213-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-1315
SchlagwörterAdministrators; Case Studies; Computer Managed Instruction; Computer Uses in Education; Educational Change; Emerging Occupations; Interprofessional Relationship; Management Information Systems; School Personnel; Secondary Education; Secondary School Curriculum; Israel
AbstractIn the Israeli educational system, the use of school management information systems has required the creation of a new position: school computer administrator (SCA). This article examines the SCA's responsibilities and interrelations with the principal, subject coordinators, homeroom teachers, and teachers. Also, assesses the SCA's impact on accountability, instruction evaluation, supervision, feedback, frequency of meetings, and shared decision making. (Contains 43 references.) (PEN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Computers & Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: