Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/ende Anda, Diane; Bradley, Misty; Collada, Cristina; Dunn, Lynne; Kubota, Julie; Hollister, Valerie; Miltenberger, Julie; Pulley, Jerry; Susskind, Andrew; Thompson, Lisa A.; Wadsworth, Tina
TitelA Study of Stress, Stressors, and Coping Strategies among Middle School Adolescents.
QuelleIn: Social Work in Education, 19 (1997) 2, S.87-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-7961
SchlagwörterAdolescents; Coping; Defense Mechanisms; Emotional Adjustment; Intermediate Grades; Junior High Schools; Middle School Students; Middle Schools; Pupil Personnel Services; Secondary Education; Stress Management; Stress Variables
AbstractExamined Los Angeles area middle school students' (N=54) stress, environmental stressors, and coping strategies. Results indicate the presence of gender differences, with girls indicating higher levels of stress; boys and girls reported different behavioral and affective responses to stress. School-related stressors were highest in frequency, followed by siblings and fathers. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Work in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: