Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCowan, Wendy E.; Moran, Michael J.
TitelPhonological Awareness Skills of Children with Articulation Disorders in Kindergarten to Third Grade.
QuelleIn: Journal of Children's Communication Development, 18 (1996) 2, S.31-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArticulation (Speech); Articulation Impairments; Error Analysis (Language); Identification; Performance Factors; Phonemes; Phonetic Analysis; Phonetics; Primary Education; Rhyme; Speech Tests; Young Children
AbstractFourteen children (grade K-3) with articulation disorders were compared to 14 children with normal articulation on three tests of phonological awareness (rhyming, phoneme blending, and phoneme counting). Results of the study indicate that the subjects with articulation disorders made significantly more errors on the three phonological awareness tasks. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: