Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJames, Pauline
TitelTransformative Learning: Promoting Change across Cultural Worlds.
QuelleIn: Journal of Vocational Education and Training: The Vocational Aspect of Education, 49 (1997) 2, S.197-219Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-6820
SchlagwörterChange Strategies; Educational Environment; Higher Education; Personal Narratives; Schools of Education; Teacher Education; Transfer of Training; Transformative Learning
AbstractAdult students training to be teachers initially reproduced aspects of their former workplace culture in the education classroom. Narrative helped generate a more open learning climate that facilitated transformative learning. In addition to authentic workplace learning, a sequestered classroom environment proved essential for the development of critical reflection. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Vocational Education and Training: The Vocational Aspect of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: