Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTowse, John N.; Saxton, Matthew
TitelLinguistic Influences on Children's Number Concepts: Methodological and Theoretical Considerations.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 66 (1997) 3, S.362-75Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterCognitive Development; Elementary School Students; Language Role; Linguistic Performance; Linguistics; Mathematical Concepts; Mathematical Linguistics; Mathematics Skills; Number Concepts; Primary Education; Young Children
AbstractExamined role of linguistic demarcation of numerals on cognitive representations of numbers with Caucasian children, 5-7 years old. Theorized that the linguistic paradigm does not always support the idea that language affects number concepts and that children's performance is shaped by other constraints. Results suggest that the task reflects children's interpretations and misinterpretations of task demands. (JPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: