Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlaikie, Fiona
TitelArt Education in South Africa in the Midst of Transition: Township and Private Schools.
QuelleIn: Canadian Review of Art Education: Research and Issues, 23 (1997) 2, S.1-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0384-1839
SchlagwörterAfrican Culture; African History; Apartheid; Art Education; Educational Discrimination; Educational Policy; Educational Practices; Educational Quality; Equal Education; Foreign Countries; Government School Relationship; Politics of Education; Private Schools; Proprietary Schools; Public Education; Racial Discrimination; Secondary Education; Teacher Attitudes; South Africa
AbstractUtilizes interviews with private and township (segregated black areas) teachers to explore perceptions regarding art education in South Africa. Discovers a huge dichotomy between the insular private schools and the underfunded townships. Recommends a greater sharing of resources, cultures, and experiences, as well as, an emphasis on vocational education. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Review of Art Education: Research and Issues" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: