Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbu-Rabia, Salim
TitelFactors Affecting the Learning of English as a Second Language in Israel.
QuelleIn: Journal of Social Psychology, 136 (1996) 5, S.589-95Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4545
SchlagwörterCultural Background; Educational Background; Educational Objectives; English (Second Language); Factor Analysis; Foreign Countries; Grade 8; Instructional Effectiveness; Instructional Materials; Junior High Schools; Knowledge Level; Learning Motivation; Learning Strategies; Prior Learning; Reading Comprehension; Reading Material Selection; Second Language Learning; Israel
AbstractExplores the effects of the attitudes and culture of Israeli-Jewish English-language students on their reading comprehension. Eighth-grade students read stories in Hebrew and English and answered questions both about the stories and their own attitudes. Reveals that culturally familiar texts boost reading comprehension scores. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Social Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: