Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMorris, Christine Ballengee
TitelSeminal Seeds and Hybrids: Colonialism and Mountain Cultural Arts in West Virginia.
QuelleIn: Journal of Multicultural and Cross-cultural Research in Art Education, 14 (1996), S.66-79Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0740-1833
SchlagwörterStellungnahme; Acculturation; Art Education; Art Products; Arts Centers; Colonialism; Craft Workers; Cultural Maintenance; Economic Development; Elementary Secondary Education; Folk Culture; Handicrafts; Institutional Role; Marketing; Out of State Students; Place of Residence; Traditionalism; West Virginia
AbstractExamines the effects of institutionalized appropriation and colonization on mountain cultural artists, arts, and arts education in West Virginia. Interview excerpts convey the conflict between institutional representatives and mountain cultural artists regarding questions about authenticity, artistic intentions, marketing, and who should teach traditional cultural arts. Some consequences of this conflict are misrepresentation, misinterpretation, and cultural alteration. (Author/TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Multicultural and Cross-cultural Research in Art Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: