Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlper, Paul
TitelNotes from North America: Who and What Lies Behind the Bell Curve? [and] Combat Pay.
QuelleIn: Higher Education Review, 29 (1997) 2, S.67-76Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1609
SchlagwörterStellungnahme; Book Reviews; College Mathematics; College Role; Court Litigation; Educational Quality; Higher Education; Intelligence; Intelligence Tests; Legal Responsibility; Mathematics Instruction; Nature Nurture Controversy; Public Opinion; School Responsibility; Social Class; Sociocultural Patterns
AbstractTwo essays address these issues in American higher education: popular response to a 1994 book entitled "The Bell Curve: Intelligence and Class Structure in American Life," which addresses assumptions underlying intelligence testing; and recent litigation and controversy over colleges' responsibility to provide instruction at a level appropriate to the student. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: