Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlspaugh, John W.; Harting, Roger D.
TitelEffects of Team Teaching on the Transition to Middle School.
QuelleIn: ERS Spectrum, 15 (1997) 1, S.9-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0740-7874
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Tests; Departments; Intermediate Grades; Junior High Schools; Mathematics Achievement; Middle Schools; Program Effectiveness; Reading Achievement; Science Achievement; Social Studies; Team Teaching; Test Results; Transitional Programs
AbstractExamines whether team-taught, departmentalized, and K-8 schools differed in academic achievement at grades six, seven, and eight. Dependent variables were mean building-level achievement scores in reading, mathematics, science, and social studies on the Spring 1995 Missouri Mastery and Achievement Tests. During the transition year, middle schools with interdisciplinary teaming showed higher achievement scores than control schools. (16 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ERS Spectrum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: