Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRobbins, Jill
TitelSeparation Anxiety: A Study of Commencement at Preschool.
QuelleIn: Australian Journal of Early Childhood, 22 (1997) 1, S.12-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0312-5033
SchlagwörterAge Differences; Attachment Behavior; Emotional Response; Fear; Parent Child Relationship; Preschool Children; Preschool Education; Separation Anxiety; Student Adjustment
AbstractExamined incidence and intensity of separation anxiety at preschool entry. Found that the majority of 3- and 4-year-olds were rated as having relatively low levels of age-appropriate anxiety and fears. Four-year-olds were rated more fearful than 3-year-olds. Prior separation experience, sex, age, and general anxiety were related to separation anxiety. No correlation was found between teacher and parent ratings. (KDFB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: