Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTancock, Susan M.; Ford, Karen L.
TitelFacilitating Reflective Thinking: Technology-Based Portfolios in Teacher Education.
QuelleIn: Journal of Technology and Teacher Education, 4 (1996) 3-4, S.281-95Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-7069
SchlagwörterAcademic Achievement; Competence; Electronic Publishing; Elementary Secondary Education; Higher Education; Portfolio Assessment; Preservice Teacher Education; Self Evaluation (Individuals); Student Responsibility; Undergraduate Students
AbstractDescribes how technology-based portfolios were used for assessment in undergraduate education courses; students prepared them for elementary and secondary level children and themselves. The electronic portfolios showed a more complete picture of student progress and achievement than traditional approaches to assessment. Students demonstrated a variety of competencies, took greater responsibility, and became skilled at self-evaluation. (DGM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Technology and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: