Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbbeduto, Leonard; und weitere
TitelSignaling of Noncomprehension by Children and Adolescents with Mental Retardation: Effects of Problem Type and Speaker Identity.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 40 (1997) 1, S.20-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterChildren; Communication Skills; Expressive Language; Interpersonal Communication; Listening Comprehension; Mild Mental Retardation; Receptive Language
AbstractNoncomprehension signaling by 16 school-age children with mild mental retardation was compared with performance of 16 typically developing children matched for nonverbal mental age. Message type and speaker were manipulated in a direction-following task. Message type, not speaker, influenced noncomprehension signaling, with no intergroup differences identified. Performance on a receptive language ability test best predicted noncomprehension signaling. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: