Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrykholm, Jeffrey A.
TitelPre-Service Teachers in Mathematics: Struggling with the Standards.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 12 (1996) 6, S.665-81Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterCooperating Teachers; Educational Change; Higher Education; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; Preservice Teacher Education; Secondary Education; Standards; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Student Teaching; Teacher Qualifications
AbstractDescribes a two-year study of preservice mathematics teachers, that investigated how National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) standards and other reform agendas impacted their thinking and practice. Findings indicated that the preservice teachers affirmed the standards' goals, content, and recommendations, though they felt they lacked the tools to implement them appropriately in the classroom. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: