Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFewell, Rebecca R.; Glick, Michelle P.
TitelProgram Evaluation Findings of an Intensive Early Intervention Program.
QuelleIn: American Journal on Mental Retardation, 101 (1996) 3, S.233-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-8017
SchlagwörterChild Development; Cognitive Development; Disabilities; Early Intervention; Expressive Language; Infants; Language Skills; Motor Development; Outcomes of Education; Preschool Education; Program Effectiveness; Program Evaluation; Receptive Language; Severity (of Disability); Toddlers
AbstractAn intensive early intervention program was evaluated by assessing gains made by 44 special needs children (age 2) in cognition, gross motor, fine motor, receptive language, and expressive language domains. Comparison of actual to predicted posttest scores did not reveal significant gains in any domains. In cognition, gross motor, and fine motor domains, children with less severe impairments made more progress. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal on Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: