Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEssex, Michele; und weitere
TitelIn the Service of Children: Art and Expressive Therapies in Public Schools.
QuelleIn: Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association, 13 (1996) 3, S.181-90Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-1656
SchlagwörterArt Activities; Art Therapy; Childrens Art; Counseling Effectiveness; Elementary School Students; Elementary Secondary Education; High Risk Students; Public Schools; School Districts; Secondary School Students; Social Problems; Special Needs Students; Student Behavior; Student Needs; Student Problems
AbstractDescribes an intraprofessional collaboration between a graduate program in art therapy and expressive therapies, an urban public school system, and a community mental health agency. Examines the important role of art and expressive therapies in providing services to underserved, at-risk children in public schools. Suggests the development of a handbook to guide therapist trainees in the supervision process. (LSR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: