Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMennin, Stewart P.; und weitere
TitelA Survey of Graduates in Practice from the University of New Mexico's Conventional and Community-Oriented, Problem-Based Tracks.
QuelleIn: Academic Medicine, 71 (1996) 10, S.1079-89Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2446
SchlagwörterComparative Analysis; Curriculum Design; Graduate Surveys; Higher Education; Learning Motivation; Medical Education; Medical Services; Occupational Information; Outreach Programs; Participant Satisfaction; Physicians; Problem Based Learning; Problem Solving; Professional Education
AbstractA survey of graduates (n=87) of the University of New Mexico's conventional medical program and its parallel problem-based curriculum (n=33) found graduates of the latter much more likely to work in medically underserved areas and publicly funded health care settings, care for nonpaying patients, and identify patient problems and curiosity as learning motivation. Some similarities between groups were also found. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Academic Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: