Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAsumah, Seth N.; Hlatshwayo, Simphiwe
TitelThe Politics of Multicultural Education in South Africa: Vogue, Oxymoron or Political Paralysis.
QuelleIn: Western Journal of Black Studies, 19 (1995) 4, S.284-92Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0197-4327
SchlagwörterStellungnahme; Afrocentrism; Cultural Influences; Curriculum Development; Educational Change; Educational Legislation; Foreign Countries; Higher Education; Multicultural Education; Politics of Education; Postsecondary Education; Relevance (Education); Social Action; Social Change; South Africa
AbstractArgues against using American-style multicultural education in South African higher education and suggests that transitory nation-states would first need to adopt Africentric reformism in order to recapture their value system before incorporating multiculturalism into the curriculum. The relevance of the multicultural model to South Africa and why its implementation should be deferred is discussed. (GR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Western Journal of Black Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: