Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchmidt, Henk G.; und weitere
TitelThe Development of Diagnostic Competence: Comparison of a Problem-Based, an Integrated, and a Conventional Medical Curriculum.
QuelleIn: Academic Medicine, 71 (1996) 6, S.658-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2446
SchlagwörterClinical Diagnosis; Comparative Analysis; Curriculum Design; Foreign Countries; Higher Education; Instructional Effectiveness; Integrated Curriculum; Medical Education; Problem Based Learning; Problem Solving; Professional Education; Skill Development; Teaching Methods; Netherlands
AbstractA Dutch study compared the clinical diagnostic skills of 612 medical students educated at schools with problem-based, integrated, or conventional curricula. Students responded to 30 case histories epidemiologically representative of Dutch society and all organ systems. Students trained within problem-based and integrated curricula made more accurate diagnoses, with no overall differences between the problem-based and integrated-curriculum groups. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Academic Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: