Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGoldstein, Brian A.
TitelThe Role of Stimulability in the Assessment and Treatment of Spanish-Speaking Children.
QuelleIn: Journal of Communication Disorders, 29 (1996) 4, S.299-314Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9924
SchlagwörterArticulation (Speech); Articulation Impairments; Case Studies; Early Intervention; Evaluation Methods; Outcomes of Treatment; Phonology; Preschool Education; Spanish Speaking; Speech Evaluation; Speech Therapy; Young Children
AbstractThis article discusses the role of stimulability in the assessment and treatment of phonological disorders in Spanish-speaking children and applies principles of stimulability to the evaluation and treatment of a phonological disorder in a three-year-old Spanish-speaking child. The case study demonstrated that use of stimulability resulted in increased progress of a stimulable sound over that of a nonstimulable sound. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Communication Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: