Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOaks, Dallin D.
TitelStructural Ambiguities and Written Advertisements: An Inventory of Tools for More Resourceful Advertisements in English.
QuelleIn: Journal of Technical Writing and Communication, 25 (1995) 4, S.371-92Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-2816
SchlagwörterAdvertising; Ambiguity; Applied Linguistics; English; Language Usage; Professional Training; Structural Linguistics
AbstractDiscusses some types of writing tasks, such as advertising, in which a writer might want to create ambiguous wordplays. States that a more conscious understanding of the structure of a language could make the generation of structural ambiguities easier. Examines some structural features of English that could prove useful to advertisers who wish to cause deliberate structural ambiguities. (PA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Technical Writing and Communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: