Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErvin, Ruth A.; und weitere
TitelFeed the Hungry Bee: Using Positive Peer Reports to Improve the Social Interactions and Acceptance of a Socially Rejected Girl in Residential Care.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 29 (1996) 2, S.251-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8855
SchlagwörterBehavior Problems; Case Studies; Interpersonal Competence; Intervention; Junior High Schools; Middle Schools; Peer Acceptance; Peer Influence; Peer Relationship; Positive Reinforcement; Rejection (Psychology); Social Behavior; Social Desirability; Social Status; Student Behavior
AbstractPeers of a socially rejected seventh-grade girl were rewarded for publicly reporting positive aspects of the girl's behavior. Results indicated that positive peer reports reduced negative social interactions to near zero and increased positive interactions to above 70%. In addition, social acceptance ratings of the girl increased from preintervention to postintervention. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Behavior Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: