Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPatton, James R.; und weitere
TitelIndividuals with Mild Mental Retardation: Postsecondary Outcomes and Implications for Educational Policy.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 31 (1996) 2, S.75-85Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterStellungnahme; Daily Living Skills; Education Work Relationship; Educational Policy; Employment; Independent Living; Mild Mental Retardation; Outcomes of Education; Personal Autonomy; Program Development; Secondary Education; Skill Development; Social Integration; Student Educational Objectives; Student Needs
AbstractThis article analyzes educational policy for students with mild mental retardation in terms of four important outcomes: (1) successful employment; (2) development of independence; (3) the acquisition of life skills; and (4) successful involvement within the school and community. Inhibitors of successful outcomes are identified, and federal and state/local policy implications are discussed. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: