Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inButterworth, Dawn
TitelJoint Preprimary/Child Care Experience: A Challenge for Early Childhood Education.
QuelleIn: Australian Journal of Early Childhood, 21 (1996) 1, S.32-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0312-5033
SchlagwörterAttendance; Child Behavior; Childhood Needs; Day Care; Day Care Effects; Developmentally Appropriate Practices; Early Childhood Education; Foreign Countries; Kindergarten; Kindergarten Children; Preschool Children; Preschool Education; School Readiness; Social Behavior; Social Development; Student Behavior; Australia
AbstractExamined the effect of child care attendance on young children's social development, in particular the real or perceived difference in behavior of young children coming from long-day care to attend sessions in kindergartens compared with children coming directly from home. Found no significant differences between the two groups. Offers recommendations to meet developmental needs of young children. (TM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: