Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Embse, Charles Vonder |
---|---|
Titel | Exploring Parametric Transformations of Functions. |
Quelle | In: Mathematics Teacher, 89 (1996) 3, S.232-40 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0025-5769 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Calculus; Equations (Mathematics); Functions (Mathematics); Graphing Calculators; Graphs; High Schools; Mathematics Instruction Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Analysis; Differenzialrechnung; Infinitesimalrechnung; Integralrechnung; Equations; Mathematics; Gleichungslehre; Grafischer Taschenrechner; Grafische Darstellung; High school; Oberschule; Mathematics lessons; Mathematikunterricht |
Abstract | Uses parametric equations and a graphing calculator to investigate the connections among the algebraic, numerical, and graphical representations of functions. (MKR) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |