Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNewport, John F.
TitelRating Teaching in the USA: Probing the Qualifications of Student Raters and Novice Teachers.
QuelleIn: Assessment & Evaluation in Higher Education, 21 (1996) 1, S.17-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-2938
SchlagwörterCollege Students; Employment Practices; Faculty Evaluation; Higher Education; Measurement Techniques; Personnel Management; Questionnaires; Rating Scales; Reliability; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Education; Validity
AbstractIn the United States, college students' ratings of instructors are routinely used to make personnel decisions. However, closer examination of the qualifications of amateur student raters and novice public school teachers who have received training that should enable them to be good raters suggests that neither group is qualified to give reliable ratings on high-inference questionnaire items. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment & Evaluation in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: