Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarah, Badie N.; Higby, Mary A.
TitelStudents' Perception of Teaching Formats and Teaching Aids.
QuelleIn: Education for Information, 13 (1995) 4, S.349-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0167-8329
SchlagwörterComputer Science Education; Conventional Instruction; Cooperative Learning; Graduate Students; Group Activities; Higher Education; Instructional Effectiveness; Interaction; Small Group Instruction; Student Attitudes; Student Surveys; Teaching Methods; Undergraduate Students
AbstractUndergraduate and graduate computer information systems students were surveyed regarding the effectiveness of various teaching formats and aids. Results revealed that small group projects and traditional formats are both very effective learning methods; group size impacts teaching effectiveness; and resources should be directed toward providing interactions between students as well as between students and teachers. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education for Information" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: