Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHolloman, Lillian O.
TitelViolence and Other Antisocial Behaviors in Public Schools: Can Dress Codes Help Solve the Problem?
QuelleIn: Journal of Family and Consumer Sciences, 82 (1995) 4, S.33-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-1651
SchlagwörterStellungnahme; Clothing Instruction; Dress Codes; Elementary Secondary Education; Home Economics; Public Schools; School Uniforms; Student Behavior; Violence
AbstractGang violence, thefts, and costs are among the reasons schools are adopting dress codes or uniforms. Evidence of their effect on behavior is largely anecdotal; empirical research is needed. Home economics professionals can work with parents to set dress policies, get student input, incorporate the teaching of values about clothing, build student self-esteem, and treat all students equally regardless of socioeconomic status. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Family and Consumer Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: