Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGreene, A. L.; und weitere
TitelStages on Life's Way: Adolescents' Implicit Theories of the Life Course.
QuelleIn: Journal of Adolescent Research, 7 (1992) 3, S.364-81Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0743-5584
SchlagwörterAdolescents; Adult Development; Age Differences; Beliefs; College Students; Developmental Stages; High School Students; Higher Education; Life Events; Secondary Education; Sex Differences; Young Adults
AbstractHigh school and college students (n=160) described their beliefs about the life course and the adulthood transition. College students described older ages of occurrence for leaving home, beginning full-time employment, marriage, and parenthood than did high school students. For both groups, however, marriage and parenthood were thought to occur at significantly younger ages for the average woman than for the average man. (JPS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: