Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFollman, John
TitelElementary Public School Pupil Rating of Teacher Effectiveness.
QuelleIn: Child Study Journal, 25 (1995) 1, S.57-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4005
SchlagwörterElementary School Students; Evaluation Methods; Evaluation Problems; Evaluation Research; Rating Scales; Reliability; Student Evaluation of Teacher Performance; Student Teacher Evaluation; Teacher Effectiveness
AbstractReviews research on elementary school pupils' ratings of teacher effectiveness. Concludes adequate research exists to generalize that pupils can rate reliably, pupils may be no more vulnerable than others to rating leniency and halo, psychometric characteristics and factor structures of rating scales resemble those of college students, child-oriented metrics and interviews may prove useful, and ratings use is justified. (TM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Study Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: