Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNorcini, John J.
TitelIndicators of the Educational Effectiveness of Subspecialty Training Programs in Internal Medicine.
QuelleIn: Academic Medicine, 70 (1995) 6, S.512-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2446
SchlagwörterAcademic Achievement; Cardiovascular System; Higher Education; Institutional Characteristics; Instructional Effectiveness; Internal Medicine; Licensing Examinations (Professions); Medical Education; Predictor Variables; Professional Education; Program Design; Program Effectiveness; Program Evaluation; Scores; Specialization; Teacher Student Ratio
AbstractA study investigated the relationship of internal medicine fellowship program characteristics (n=140 programs) to their students' characteristics and performance on a cardiovascular disease licensing examination. Results show indicators such as fellow-to-faculty ratio, training length, and fellowship performance correlate with student knowledge and judgment skill levels. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Academic Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: