Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcNeill, Joyce H.
TitelInstruction for Deaf Students in Syntactic Cohesion.
QuelleIn: ACEHI Journal/Revue ACEDA, 20 (1994) 3, S.88-95Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0382-7976
SchlagwörterCohesion (Written Composition); Deafness; Generalization; Grammar; High Schools; Instructional Effectiveness; Maintenance; Residential Schools; State Schools; Syntax; United States History; Writing Improvement; Writing Instruction
AbstractFour high school-aged deaf students in a college preparatory American history class at a state residential school were instructed regarding the use of syntactic cohesion (words such as "meanwhile") in their written assignments. Students' average percentage of correct use of the five taught terms increased 27%. Maintenance after six weeks and generalization were also found. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ACEHI Journal/Revue ACEDA" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: