Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSnyder-Joy, Zoann K.
TitelSelf-Determination in American Indian Education: Educators' Perspectives on Grant, Contract, and BIA-Administered Schools.
QuelleIn: Journal of American Indian Education, 34 (1994) 1, S.20-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8731
SchlagwörterAdministrator Attitudes; American Indian Education; Boards of Education; Community Involvement; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Federal Indian Relationship; School District Autonomy; Self Determination; Tribally Controlled Education; Arizona
AbstractInterviews with and surveys of administrators, teachers, and school board members at 12 American Indian schools in Arizona examined their opinions about the extent of tribal self-determination and local control in the design and implementation of educational policies. Respondents from tribal contract and grant schools reported greater local control than did those from BIA-administered schools. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of American Indian Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: